Jak i gdzie załatwić sprawę:
Sekretariat pomoże w:
- umówieniu na spotkanie z Zarządem,
- zarejestrowaniu wniosków,
- zarejestrowaniu pism,
- przekazywaniu korespondencji,
- połączeniu z odpowiednim działem,
- itp.
Administracja pomoże w:
- zarejestrowaniu ilości zamieszkałych osób w lokalu,
- przyjęciu zgłoszenia wszelkich usterek, awarii oraz problemów związanych z osiedlem,
- przyjęciu zgłoszenia wszelkich usterek domofonowych,
- przyjęciu zgłoszenia dotyczącego zgonu lokatora,
- uzykaniu informacji dotyczących lokali mieszkalnych jak i użytkowych,
- wypełnieniu formularzy dodatków mieszkaniowych,
- kontakcie z Zakładem Remontowo-Instalacyjnym,
- kontakcie z potrzebnym instalatorem,
- kontakcie z potrzebnym elektrykiem,
- wypełnieniu formularzy ubezpieczeniowych dotyczących szkód majątkowych i osobowych,
- uzyskaniu kopii przydziału mieszkania,
- zmianie nazwiska na listach lokatorów i domofonowych,
- udzieleniu informacji dotyczącej wymiany okien,
- wyodrębnienia własności lokali,
- informacji dotyczącej rzutów mieszkań i dokumentacji budynków,
- przyjmowaniu zgłoszeń usterek nowych budynków w ramach udzielonej rękojmi i gwarancji,
- problemów dotyczących prowadzonych inwestycji,
- itp.
Czynsze pomogą w:
- zarejestrowaniu ilości zamieszkałych osób w lokalu,
- wydruku nowych jak i bieżących formularzy wpłat,
- zmianie adresu dostarczania rachunków,
- wprowadzeniu zużycia wody w mieszkaniu - podczas nieobecności w dniu odczytu,
- wypełnieniu formularzy dodatków mieszkaniowych - nie zaleganie z opłatami itp.,
- poświadczeniu o nie zaleganiu z opłatami czynszowymi - przy sprzedazy mieszkań,
- zmianie zaliczek za c.o. - na życzenie interesanta ,
- informacji o dokonanych wpłatach bieżących jak i zaległych oraz ewentualnych niedopłatach,
- itp.
Dział członkowski pomoże w:
- wydawanie zaświadczeń,
- otrzymaniu, wypełnieniu i zarejestrowaniu wniosków czlonkowskich,
- uzyskaniu przydziału,
- wszelkich informacji podczas kupna i sprzedaży lokali mieszkalnych,
- informacji dotyczących wezwań na zebrania rady nadzorczej,
- informacji dotyczących powodów skreślenia z listy członkowskiej,
- wyodrebnieniu własności lokali,
- itp.
Dział księgowości pomoże w:
- rozłożeniu płatności np. za wymienione okna na raty,
- informacji o zaległościach w płatnościach,
- informacji o zaksięgowaniu dokonanych wpłat,
- wszelkiej informacji finansowej SM Luboń na życznie odpowiednich organów,
- itp.
Radca Prawny / Dział Windykacji pomoże w:
- wszelkich aspektach prawnych dotyczących mieszkań i zagadnień z nimi związanych,
- w zrozumieniu przepisów dotyczących statutu oraz regulaminów Spółdzielni Mieszkaniowej w Luboniu,
- w sprawach związanych z prowadzonymi egzekucjami komorniczymi spowodowanymi zaległymi płatnościami,
- z zrozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego powiązanych z Spółdzielnią,
- uzyskanie informacji o stanie egzekucji należności
- itp.